Kamienice w centrum, Aleje Jerozolimskie

i

Autor: wikipedia.org Kamienice w centrum, Aleje Jerozolimskie

Kilka lat bez Alei Jerozolimskich? Kolejarze będą przebudowywać tunel pod Śródmieściem

2020-12-23 9:01

To może być istny armagedon w centrum Warszawy! Kolejarze chcą zamknąć Aleje Jerozolimskie na czas zapowiadanej od lat modernizacji linii średnicowej! Według odpowiedzi wiceministra infrastruktury na interpelację posłanki Aleksandry Gajewskiej, remont może potrwać 4 lata!

Tunel kolejowy biegnący pod centrum Warszawy od przystanku Warszawa Powiśle aż do wysokości ulicy Żelaznej jest w opłakanym stanie. Kolejarze od lat planują jego modernizację. To potężne wyzwanie logistyczne. Obiekt trzeba będzie zbudować praktycznie od nowa, w wielu miejscach metodą odkrywkową. Takie plany wiążą się też z dużymi utrudnieniami w centrum miasta, o które zapytała w swojej interpelacji skierowanej do ministra infrastruktury posłanka Koalicji Obywatelskiej Aleksandra Gajewska.

Zdenerwowani kierowcy czekali na otwarcie POW. Nie zgadniesz kto zawinił [WIDEO, GALERIA]

- Rozpoczęcie modernizacji linii średnicowej planowane jest w I kwartale 2023, a jej zakończenie w IV kwartale 2027. W czasie prowadzenia prac budowlanych wyłączona z ruchu kolejowego zostanie najpierw linia dalekobieżna, a następnie po zakończeniu przebudowy - linia podmiejska - stwierdził w odpowiedzi wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Oznacza to, że podróżni muszą szykować się na kilka lat ogromnych utrudnień m.in. na dworcu Centralnym.

Ścieki znów lądują w Wiśle! Wszystko za sprawą "niewydolności" rurociągu!

Jest jeszcze jeden ważny aspekt… - Wyłączone z ruchu drogowego zostaną Aleje Jerozolimskie (odcinkami) z utrzymaniem komunikacji autobusowej w największym możliwym zakresie - dodał Andrzej Bittel. 

Nie będzie tramwaju przez Gocław? Trzaskowski szokuje!

Kolejarze w ramach modernizacji planują budowę dwóch przystanków kolejowych w rejonie ronda de Gaulle’a i pomiędzy ul. Solec a Wybrzeże Gdańskie. Przystanek de Gaulle’a ma być zintegrowany z komunikacją miejską - tramwajową i autobusową.

Wypadek Korwina-Mikkego w Otwocku. Z kim się zderzył? Wiemy, kim jest kierowca!

Planowana jest również budowa łącznika dla pieszych pod układem torowym pomiędzy dworcem Centralnym, stacją Warszawa Śródmieście i dalej w kierunku stacji metra Centrum. Stołeczny ratusz nie był zainteresowany przedłużeniem łącznika do antresoli Metra, zostanie on zatem zakończony wcześniej z wyjściem na poziomie tzw. „Patelni”. 

Horror na Bielanach. Agresywny syn znęcał się nad rodzicami. Tak było od lat

Zdenerwowani kierowcy czekają na pierwszy przejazd Południową Obwodnicą Warszawy

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki