Masa Krytyczna przejedzie ulicami Warszawy. Ogromne utrudnienia w trzech dzielnicach

i

Autor: MIREK NOWORYTA / SUPER EXPRESS Masa Krytyczna przejedzie ulicami Warszawy. Ogromne utrudnienia w trzech dzielnicach

Masa Krytyczna przejedzie ulicami Warszawy. Ogromne utrudnienia w trzech dzielnicach

2022-05-27 16:45

Po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 na ulice Warszawy wyjedzie Masa Krytyczna. W piątek wieczorem (27 maja) rowerzyści przejadą trasą, która będzie prowadziła przez trzy dzielnice. Nieuniknione są utrudnienia dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Zobacz, które ulice lepiej omijać.

Warszawska Masa Krytyczna powraca – którędy przejadą rowerzyści?

Po trwającej dwa lata przerwie rowerzyści z Warszawskiej Masy Krytycznej znów wyjadą na ulice. "Pojedziemy tam, gdzie są drogi rowerowe oraz tam, gdzie ich nie ma" - zapowiadają. Ich trasa będzie przebiegała przez trzy dzielnice - Śródmieście, Wolę i Ochotę.

Nie przegap: Zabójstwo na Nowym świecie. Jest trzeci list gończy

Rowerzyści wyruszą o godz. 19 z placu Zamkowego, a następnie przejada ulicami: Miodowa, Senatorska, plac Bankowy, Marszałkowska, Królewska, Grzybowska, Żelazna, aleje Jerozolimskie, plac Zawiszy, Grójecka, Kopińska, Szczęśliwicka, Dickensa, Urbanistów, Korotyńskiego, Pawińskiego, Banacha, Żwirki i Wigury, Krzyckiego, Raszyńska, Koszykowa, Krzywickiego, Nowowiejska, plac Politechniki, Lwowska, Koszykowa, plac Konstytucji, Piękna, aleje Ujazdowskie, plac Trzech Krzyży, Nowy Świat, rondo de Gaulle'a, aleje Jerozolimskie, rondo Dmowskiego, Marszałkowska, Świętokrzyska, Mazowiecka, Królewska, plac Piłsudskiego, Focha, Moliera, Senatorska, Miodowa, plac Zamkowy.

Dlaczego rowerzyści masowa wyjadą na ulice Warszawy?

Jak podają organizatorzy przejazdu na facebookowej stronie piątkowego wydarzenia, przejazd ma być przypomnieniem dla władz miasta, że "nadal jest ktoś, kto upomina się o prawa rowerzystów".

Zobacz też: Warszawa. Superbryką wjechał tam, gdzie nie powinien. Wysokość mandatu wbija w fotel

"Nie wystarczy veturilo i szum marketingowy, że już jest cudownie - potrzeba twardej infrastruktury, szczególnie w Śródmieściu. Według nas infrastruktura rowerowa budowana obecnie już dziś jest "na wczoraj", a na pewno będzie niewystarczająca i wręcz niebezpieczna (minimalne parametry), wówczas gdy ruch rowerowy wzrośnie, jak prognozujemy, jak zakłada Miasto i jak rośnie od lat" - tłumaczy Warszawska Masa Krytyczna.

"Nasz najukochańszy Tomaszek". Ostatnie pożegnanie rowerzysty rozjechanego pod Tarczynem
Sonda
Czy lubisz jeździć rowerem?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki