Pierwsze nowe tramwaje dla Warszawy już są gotowe. Wiemy, jak wyglądają. Właśnie pokazano zdjęcia

2021-04-20 7:34

Pierwsze dwa nowe tramwaje dla Warszawy są już gotowe - przekazali w poniedziałek po południu przedstawiciele spółki Tramwaje Warszawskie. Nowe wagony zostało wyprodukowane w fabryce Hyundaia w Korei Południowej. Oba przeszły pozytywne testy i teraz czeka je długa droga morska do Polski. Latem zobaczymy je na próbach na ulicach Warszawy, a jesienią skorzystają z nich pierwsi pasażerowie.

Spis treści

  1. Nowe tramwaje dla Warszawy. Budowa dwóch wagonów zakończona
  2. Nowe tramwaje w Warszawie. Kiedy pojawią się w stolicy?
  3. Jak wyglądają nowe tramwaje Hyundai dla Warszawy?

Nowe tramwaje dla Warszawy. Budowa dwóch wagonów zakończona

W poniedziałek po południu spółka Tramwaje Warszawskie poinformowała o tym, że zakończyła się budowa dwóch pierwszych wagonów Hyundaia dla stolicy. Pojazdy przeszły pozytywne testy w fabryce w Korei Południowej. Producent przeprowadził kilkadziesiąt badań fabrycznych i tych wymaganych na potrzeby homologacji. Sprawdził m.in. urządzenia elektryczne, hamulce i systemy związane z bezpieczeństwem. 

- Tramwaj został podniesiony, przetestowano jak zachowuje się na ciasnych zakrętach. Sprawdzono też jego szczelność, działanie klimatyzacji, oświetlenia, a nawet wyregulowano głośność dzwonka - poinformowały Tramwaje Warszawskie. 

Nowe tramwaje w Warszawie. Kiedy pojawią się w stolicy?

Dwa pierwsze wagony, podobnie jak pozostałe, zostaną przetransportowane do Polski drogą morską, a na początku wakacji pojawią się do Warszawy. Wtedy też wyjadą na stołeczne torowiska, by przeprowadzić dalsze testy homologacyjne. Pierwsi pasażerowie powinni skorzystać z nowych tramwajów już jesienią 2021 roku. Kolejne 121 tramwajów będzie ostatecznie odbierane od początku 2022 roku aż do końca kwietnia 2023 roku.

Jak wyglądają nowe tramwaje Hyundai dla Warszawy?

Nowe tramwaje dla Warszawy produkuje koreańska spółka Hyundai. To specjalne konstrukcje "szyte na miarę" dla Warszawy - z całkowicie płaską podłogą i skrętnymi wózkami. W odróżnieniu od obecnie używanych tramwajów, w nowych wagonach przedni i ostatni wózek będzie tzw. wózkiem obrotowym. Rozwiązanie to pozwoli na ograniczenie zużycia szyn, a także zapewni cichszą jazdę na łukach.

Tramwaje będą pomalowane na żółto, czerwono i czarno, czyli w kolorach Warszawskiego Transportu Publicznego. Na fotelach pasażerowie zobaczą charakterystyczne widoki stolicy - Starówkę, Zamek Królewski albo pomnik Syrenki. Długość każdego tramwaju to prawie 33 metry, dzięki czemu w każdym pojeździe będzie mogło podróżować nawet 240 osób. Nowe tramwaje będą klimatyzowane, wyposażone w monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z dostępem on-line oraz w system informacji liniowej. Pojazdy będą przyjazne środowisku – spełnią wysokie wymagania dotyczące emitowanych dźwięków, a oszczędność energii zapewnią fabrycznie zamontowane zasobniki energii.

Obecnie po stołecznych torach jeździ niemal 530 tramwajów i składów tramwajowych. 311 wagonów, czyli 59% floty to wagony niskopodłogowe. Dzięki zakupowi 123 nowych tramwajów, procent niskopodłogowych pojazdów w stolicy znacząco się powiększy.

Przyłóż smartfon do przystanku i dowiedz się kiedy odjeżdża tramwaj

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki