Wielkie dworce poszły do remontu za miliardy, a o małych PKP zapomniało

i

Autor: ARTUR HOJNY / SUPER EXPRESS Wielkie dworce poszły do remontu za miliardy, a o małych PKP zapomniało

Wielkie dworce poszły do remontu za miliardy, a o małych PKP zapomniało [ZDJĘCIA]

2022-02-22 8:49

Brak biletomatów, brak wind dla niepełnosprawnych, kładki w tragicznym stanie, ciemne i śmierdzące przejścia podziemne, pomazane graffiti. Przeciekające wiaty i brak toalet na miejscu – to tylko część mankamentów, które rzucają się w oczy na małych warszawskich stacjach kolejowych.

PKP zajęło się przebudową największych dworców w stolicy. Tymczasem o pilny remont wołają mniejsze stacje, jak Olszynka Grochowska, Wawer i Gołąbki, gdzie nie ma wind dla osób niepełnosprawnych. Nie wszędzie są biletomaty, jedynie w Wawrze podróżujący mogą kupić bilet kolejowy w automacie. 

Jesteśmy na stacji Olszynka Grochowska. 

Tutaj jest tragicznie. Przecieka wiata, na miejscu nie ma żadnej toalety. Kiedyś stawiali na takich stacjach chociaż toi toie. Teraz chyba nie zależy nikomu na niczym – mówi czekający na pociąg pan Tomasz.

Na stacji Wawer przejście podziemne jest w opłakanym stanie. 

Strach przechodzić, jak jest ciemno. Gdyby zrobili kładkę z windą, byłoby o wiele lepiej – sugeruje Maja Krajewska, która często podróżuje z Wawra.

Tak modernizują dworzec Warszawa Zachodnia. Potężna inwestycja

Pasażerowie lokalnych stacji widzą ekipy remontowe tylko wtedy, gdy coś ewidentnie zagraża ich bezpieczeństwu.

Kiedyś na przejściu urwały się siatki, które zabezpieczały przed wypadnięciem na tory. Na ich wymianę czekaliśmy kilka miesięcy – mówi pan Piotr na stacji Warszawa Gołąbki.

Kiedy PKP zamierza ucywilizować lokalne dworce na wzór Zachodniego czy Centralnego?

W Warszawie Olszynce Grochowskiej będzie nowy peron, a kładka nad torami zostanie przebudowana i wyposażona w windy. Na stacji Warszawa Wawer przejście podziemne zostanie przebudowane i też wyposażone w windy. Wiata peronowa zostanie odrestaurowana. Na wszystkich peronach dla podróżnych zainstalujemy wyświetlacze z rozkładami jazdy. Warszawa Ochota jest planowana do przebudowy w ramach modernizacji linii średnicowej. Na przystanku będą udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – wyjaśnia Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. 

Sonda
Lubisz jeździć PKP?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki