Daria Widawska: Piersi wyrosły mi w jedną noc

2020-10-02 6:51

Daria Widawska (43 l.) jest jedną z ambasadorek akcji „Dotykam=Wygrywam”, zachęcającej kobiety do samobadania piersi w celu wczesnego wykrycia zmian rakowych. Przy okazji wyznała, że obfity biust, który pojawił się u niej z dnia na dzień, kiedy była w liceum stał się powodem jej kompleksów. Na szczęście to już przeszłość.

Daria Widawska

i

Autor: Materiały prasowe

- Chodziłam lato, zimę jesień i wiosnę w ogromnych żeglarskich grubych swetrach mojego ojca, żeby ukryć ogromny kompleks, który wyrósł przede mną w ciągu jednej nocy. Długo byłam chuda i płaska i nagle piersi wyrosły mi w jedną noc. Jak po wakacjach poszłam do drugiej klasy liceum to ludzie mnie nie poznawali – wyznała aktorka, podczas konferencji prasowej.

Głównym celem kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM jest profilaktyka raka piersi. Tegorocznym przesłaniem 9 już edycji „Biustopozytywność - jako sposób na zdrowie piersi”.- Dbanie o siebie zaczyna się od pozytywnej relacji ze swoim ciałem – mówi Izabela Sakutova, inicjatorka kampanii. A Polki wciąż nie postrzegają swoich piersi jako ważnej części swojego ciała i nie umieją o nie dbać – jak wskazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez Fundację Wsparcie na Starcie wśród ponad 3000 kobiet.

Co polskie nastolatki wiedzą o zdrowiu piersi?

W ankiecie zrealizowanej przez fundację Wsparcie na Starcie, aż 78% dziewcząt stwierdziło, że ich Mamy nie rozmawiały z nimi nigdy na temat zdrowia piersi. Blisko 50% dziewcząt, które wzięły udział w badaniu, nie akceptuje swoich piersi i uważa, że ich piersi są albo za małe, albo za duże. A 40% badanych dziewcząt myśli, że rak piersi powstaje wskutek działania antyprespirantów, opalania, ran, siniaków, fal emitowanych przez telefon komórkowy, noszenia niewłaściwie dopasowanego biustonosza czy posiadania większego rozmiaru piersi.

Jak dbają o zdrowie swoich piersi polskie Mamy? Wg wyników zrealizowanej ankiety – prawie 50% mam, które mają córki, nie akceptuje swoich piersi. Aż 61% z nich przyznało, że rozwój piersi wpływał na ich poczucie pewności siebie, gdy były nastolatką. I niestety 82% Mam, które wzięły udział w ankiecie, nie wykonuje samobadania piersi (raz w miesiącu), z czego 65% albo w ogóle go nie wykonuje, albo nie pamięta, kiedy ostatnim razem wykonywało.

Do biustopozytywności i dbania o siebie namawiają tegoroczni ambasadorzy kampanii, DOTYKAM=WYGRYWAM a wśród nich: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Kinga Zawodnik, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Anna Męczyńska, Paulina Koziejowska oraz dwóch panów: Qczaj i Michał Piróg. W gronie ambasadorek kampanii znalazły się także influencerki: Ola Nowak, Siostry ADiHD, Laura Ogrodowczyk, Karolina Cwalina, Anna Jaworska (MumMe.pl) oraz Miss Polonia Karolina Bielawska.

W ramach kampanii, od 9 lat organizatorzy namawiają Polki do oddawania w salonach brafittingowych do reCYClingu swoich niepasujących biustonoszy, które są w dobrym stanie użytkowym i którym w ramach nurtu eco zero waste można nadać drugie życie. Zebrane biustonosze przekazywane są firmie recyklingowej 3R Recycling Solutions, a uzyskane środki wspierają charytatywne działania związane z walką z rakiem piersi. W sumie w trakcie 8 edycji kampanii w ramach reCYClingu zebrano 96.699 staników, czyli prawie 6 ton!!!! W tym roku od 1 do 31 października w sklepach bieliźnianych w całej Polsce będzie można ponownie oddać biustonosze do reCYClingu. Jak w latach ubiegłych wszystkie środki uzyskane w ramach reCYClingu zasilą konta dwóch organizacji: Stowarzyszenia Amazonki Ruch Społeczny i Fundacji Wsparcie na Starcie. Adresy sklepów biorących udział w akcji reCYClingowej znajdują się na www.dotykamwygrywam.pl.

Jak badać piersi?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki