Burmistrz Bill de Blasi i gubernator Andrew Cuomo zakopali w końcu topór wojenny i doszli do porozumienia w sprawie kwot jakie miasto i stan wyłożą by dofinansować MTA. Z oficjalnego komunikatu władz miasta i stanu wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat New York State wyłoży ze swojej kasy 8.3 mld dolarów na realizację projektów budżetowych MTA (tzw. Capital Program), a New York City dołoży 2.5 mld dolarów.
Zgodnie w wynegocjowanym porozumieniem władze miasta będą miały również więcej do powiedzenia co do ważności i terminów wykonania poszczególnych programów MTA przewidzianych dla miasta, a opłacanych z pieniędzy pochodzących od podatników. Najważniejsze spośród projektów to:
* nowe autobusy – 1 mld dol.
* nowe składy pociągów metra - 2.8 mld dol.
* dalsza budowa Second Avenue Subway do East Harlem – 1.5 mld dol.
* konieczne remonty najbardziej zniszczonych stacji metra – 3 mld dol.
Coraz więcej pasażerów na stacjach północnego Brooklynie
Halsey Street
2009 r. – 5109 osób 2014 r. – 6174 osoby, wzrost liczby pasażerów o 25 proc.
Gates Avenue
2009 r. – 5194 osoby 2014 r. – 6277 osób, wzrost liczby pasażerów o 20.85 proc.
Kosciuszko Street
2009 r. – 4107 osób 2014 r. – 4761 osób, wzrost liczby pasażerów o 15.92proc.
Flushing Avenue
2009 r. – 7765 osób 2014 r. – 9258 osób, wzrost liczby pasażerów o 19.22 proc.
Będą remonty, nowe pociągi i autobusy... Czyl na co MTA wyda miliardy dolarów
2015-10-12
23:00
Wiemy, że są pieniądze na wykonanie projektów zawartych w planie budżetowym MTA. Ale na co konkretnie one pójdą? Przedstawiciele Metropolitarnych Zakładów Komunikacyjnych ujawnili kilka najważniejszych projektów, które mają poprawić i udoskonalić komunikację.