Wzrost

i

Autor: pixabay.com

AKTORZY MAJĄ UDZIAŁ w zmianie nastawienia Polaków do szczepień przeciw C-19

2021-03-14 8:47

Wiele wskazuje, że dzięki celebrytom w naszym społeczeństwie wzrosła gotowość do zaszczepienia przeciw COVID-19. Z sondażu „Super Expressu” wynika, że szczepionki chce przyjąć 58 proc. społeczeństwa. W grudniu taką gotowość wyrażało ok. 33 proc. Swój udział w tym wzroście ma także aktor Cezary Pazura (58 l.), ambasador akcji #SzczepimySię.

– Czuję się bardzo wyróżniony, że to mnie poproszono, bym informował opinię publiczną o konieczności szczepień. Nie namawiam, nie agituję, po prostu daję przykład i staram się mówić o tym, gdzie można się dowiedzieć prawdy o szczepieniach i szczepionkach – powiedział aktor PAP Media Room. Dla niego promowanie procesu szczepień to także pewna forma… kontaktu z widzem. Niezapomniany Jurek Kiler z nieukrywanym żalem przyrzynał, że gdy aktorzy nie mogą znaleźć bezpośredniego kontaktu z widzem, to pracują „przez ekran”. – A my aktorzy jesteśmy takimi zwierzętami, że tym kontaktem się żywimy. To jest nasz chleb powszedni. To jest nasza rutyna i tej rutyny najbardziej mi brakowało przez ten rok – przyznaje Cezary Pazura. Ma nadzieję, że za sprawą powszechnych szczepień nastąpi powrót do normalności. Ambasador akcji #SzczepimySię przyzynał, że rok temu w jego środowisku do epidemii podchodzono z niedowierzaniem. Teraz bliskość COVID-19 stałą się realna. – Jak masz wśród bliskich kogoś, kto dotknął tej choroby, przeszedł ją, a nie daj Boże nie przeżył, a mamy takich kolegów, wspaniałych aktorów, którzy odeszli przez koronawirusa, to wiesz, że to dotyczy każdego…

Niezapomniani. Tak wygląda grób Henryka Bisty

Kampania #SzczepimySię, której od 1 stycznia ambasadorem jest Cezary Pazura, promuje Narodowy Program Szczepień. Jego strategicznym celem jest jest osiągnięcie poziomu zaszczepienia społeczeństwa umożliwiającego zapanowanie nad pandemią COVID-19 do końca roku 2021, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. W momencie, gdy akcja ruszyła Polska kupiła, za pośrednictwem Komisji Europejskiej, szczepionki (za 2,4 mld zł) od pięciu producentów.

Najwięcej zakontraktowano szczepionek od: • Johnson&Johnson (16,98 mln dawek), • Pfizer/BioNTech (16,74 mln) i • AstraZeneca (16 mln). Kupiono także szczepionki wyprodukowane przez Modernę (6,69 mln) i CureVac (5,65 mln). W sumie kupiono 62,06 mln dawek szczepionek przeciw COVID-19. To nimi szczepi się lub szczepić będzie się Polaków, do czego zachęca w ramach kampanii #SzczepimySię nie tylko Cezary Pazura, ale także  aktorzy, ojciec i syn: Mateusz Banasiuk i Stanisław Banasiuk oraz (co mogło umknąć powszechnej uwadze) 98-letni kombatant, płk Witalis Skorupka ps. Orzeł.

Od 27 grudnia 2020 r. do 12 marca (włącznie) zaszczepiło się (jedną i dwoma dawkami) 4 487 273 osób. 12 marca szczepionki wykonano 96 017 szczepień. Dane za 13 marca powinny być podane dzień później.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze artykuły