Tematem XVII odsłony jest budowanie świadomości społecznej wokół zagrożeń związanych z dławicą piersiową (zwaną dusznicą bolesną) − poważnym schorzeniem kardiologicznym, które jest bezpośrednim skutkiem choroby niedokrwiennej serca.
Tegoroczna edycja kampanii profilaktyczno-edukacyjnej „Servier dla Serca” przebiega pod hasłem „Zagłosuj na swoje serce!” i utrzymana jest w konwencji kampanii wyborczej fikcyjnego kandydata − Bolesława Dławickiego, który z wielkim zaangażowaniem i poświęceniem prowadzi swoją kampanię opartą na hasłach odwołujących się do najważniejszych założeń profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego.
W ramach kampanii przygotowano:
- Materiały informacyjno-edukacyjne w formie ulotek wyborczych, stanowiące element kampanii Bolesława Dławickiego – fikcyjnego kandydata w wyborach, który zachęca Polaków do dokonywania właściwych decyzji w swoim życiu. W jego rolę wciela się Robert Majewski – znany aktor filmowy teatralny, artysta kabaretowy („Ucho Prezesa”, „Ranczo”, „La La Poland”, „Kabaret na Koniec Świata”). Materiały dotyczą między innymi profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego oraz dławicy piersiowej.
- Materiały audio i video (spoty wyborcze) promujące Bolesława Dławickiego, przedstawiające program wyborczy kandydata w postaci zasad i wskazówek zgodnych z wyborami serca. Do walki z dławicą piersiową włączył się także jego Komitet Poparcia, w który wcielili się aktorzy, znani szerokiej publiczności z serialu „La La Poland” oraz „Kabaretu na koniec świata”: Olga Sarzyńska, Sebastian Stankiewicz i Paweł Koślik.
- Specjalne wydanie Serwisu Informacyjnego „Servier dla Serca News”, zawierające: sondę uliczną sprawdzającą wiedzę Polaków na temat dławicy piersiowej, komentarz Profesora Serdecznego dotyczący tego schorzenia oraz relację ze spotkania z wyborcami Bolesława Dławickiego i jego pomysł na walkę z dławicą piersiową.
W tym roku Kardiologiczna Poradnia Servier odwiedzi 13 polskich miast oferując bezpłatne badania i konsultacje lekarskie w zakresie profilaktyki chorób układu sercowo – naczyniowego. Kampania potrwa do 6 października.
Organizatorem kampanii jest firma Servier Polska a patronem merytorycznym Polskie Towarzystwo Kardiologiczne oraz Polskie Towarzystwo Nadciśnienia Tętniczego.
Szczegóły dotyczące kampanii na stronie www.dbajoserce.pl oraz facebook.com/dbajoserce/