Tanie auto z Unii

2004-04-09 16:14

Nic nie wskazuje na to, że po 1 maja import samochodów używanych przestanie się opłacać!

Pogłoski o tym, że po wstąpieniu Polski do UE samochody używane sprowadzane z krajów Unii będą droższe i ich import nie będzie się opłacał, są nieprawdziwe. Co się po 1 maja nie zmieni? Nadal będzie obowiązywała maksymalna, 65- -procentowa stawka akcyzy na samochody używane. Co się zmieni? Nie trzeba będzie płacić podatku VAT. Samochody nie będą też musiały spełniać restrykcyjnej normy Euro 2, dotyczącej emisji spalin. Będzie można sprowadzać do Polski stare auta, bez katalizatorów.

W krajach Unii Europejskiej ceny samochodów używanych są niskie. Dotychczas tych najstarszych nie można było do Polski sprowadzać, bo nie spełniały normy Euro 2. Po 1 maja to się zmieni. Będzie można przywieźć np. 12-letnie auto, za które w komisie w Niemczech zapłacimy 2 razy mniej niż w Polsce.

Pojawiły się też pogłoski mówiące o tym, że Unia naciska na Polskę, żeby podatek, którym obłożony jest kupowany za granicą samochód używany (akcyza do 65 proc.) zrównać z podatkiem, jaki płacimy przy kupnie nowego samochodu w Polsce (czyli VAT - 22 proc.). To oznaczałoby, że import samochodów używanych byłby bardziej opłacalny. Według naszych informacji, Ministerstwo Finansów nie planuje zmian w podatku akcyzowym, który pozostaje barierą chroniącą Polskę przed napływem starych aut.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki