Utrudnienia na Północnej Obwodnicy Krakowa. Znamy powód zamknięcia tunelu

2025-06-16 14:25

Kierowcy podróżujący Północną Obwodnicą Krakowa (S52) muszą przygotować się na poważne utrudnienia. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała o zamknięciu tunelu w Dziekanowicach na dwie noce. Powodem są zaplanowane prace serwisowe, które mają zapewnić bezpieczeństwo i sprawność funkcjonowania tego nowoczesnego obiektu. Sprawdź, z jakich objazdów korzystać po zamknięciu tunelu.

Północna Obwodnica Krakowa: Tunel w Dziekanowicach zamknięty na dwie noce

W najbliższych dniach, dokładnie w nocy z poniedziałku na wtorek (16/17 czerwca) oraz z wtorku na środę (17/18 czerwca), w godzinach od 21.00 do 5.00, tunel w Dziekanowicach na Północnej Obwodnicy Krakowa (S52) będzie całkowicie zamknięty dla ruchu. Jak informuje GDDKiA, jest to związane z koniecznością przeprowadzenia prac serwisowych.

- Przez najbliższe dwie noce (16/17 i 17/18 VI) prowadzone będą prace serwisowe w tunelu w Dziekanowicach na Północnej Obwodnicy Krakowa S52. Zamykamy przejazd tunelem od 21:00 do 5:00 w nocy z poniedziałku na wtorek i w tych samych godzinach z wtorku na środę – czytamy w komunikacie GDDKiA.

Objazdy dla kierowców

W związku z zamknięciem tunelu, kierowcy muszą liczyć się z koniecznością skorzystania z objazdów. GDDKiA przygotowała następujące trasy alternatywne:

  • Kierunek Warszawa: Kierowcy jadący w kierunku Warszawy powinni zjechać na węźle Węgrzce na drogę wojewódzką DW772 („starą siódemkę”) i kontynuować nią do węzła Widoma.
  • Kierunek A4: Samochody jadące w kierunku autostrady A4 powinny zjechać na węźle Batowice, skąd ulicami Karola Wojtyły, Marka Nawary, Powstańców i Al. 29 Listopada dojadą do węzła Węgrzce.

Zakres prac serwisowych w tunelu Dziekanowice

Prace serwisowe obejmą szeroki zakres systemów i urządzeń, które są kluczowe dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowników tunelu. Jak informuje GDDKiA, serwis obejmie:

  • wentylację
  • monitoring
  • pomiar jakości powietrza
  • systemy sterowania urządzeniami w tunelu
  • nagłośnienie
  • oświetlenie
  • punkty alarmowe i przeciwpożarowe
  • próbne uruchomienie zraszaczy

Szczególnie istotne jest próbne uruchomienie zraszaczy, które stanowią element systemu automatycznego gaszenia pożaru. Jest to unikalne rozwiązanie w skali kraju, które ma zapewnić szybką i skuteczną reakcję w przypadku wystąpienia zagrożenia pożarowego.

Północna Obwodnica Krakowa – nowoczesna trasa z unikalnymi rozwiązaniami

Północna Obwodnica Krakowa (S52) to nowoczesna trasa, która łączy Cieszyn z Krakowem, biegnąc wzdłuż północnych granic stolicy Małopolski. Charakteryzuje się trzema pasami ruchu w każdym kierunku oraz dwoma tunelami – Zielonki (653 m) i Dziekanowice (496 m), które są jednymi z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie.

Unikalnym rozwiązaniem jest system automatycznego gaszenia pożaru, który obejmuje całą długość tunelu. W tunelu w Dziekanowicach znajduje się 10 sekcji w każdej nawie, każda o długości ok. 50 m. W tunelu w Zielonkach jest po 13 takich sekcji w każdej nitce. Jedna sekcja to 20 zraszaczy. Łącznie jest ich 920 i są w stanie poradzić sobie z większością pożarów.

Na trasie obwodnicy znajduje się również prawie 570-metrowa estakada, biegnąca nad ul. Krakowską w Bosutowie i potokiem Sudół Dominikański. Obwodnica jest połączona z innymi drogami poprzez trzy węzły: Zielonki, Węgrzce i Batowice.

95-letnia kobieta zmarła z głodu po nagłej śmierci swojego syna

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki