Wkrótce koniec koszmaru kierowców. Tak powstaje ekspresówka do Warszawy [ZDJĘCIA]

2020-04-28 7:59

Epidemia koronawirusa nie przeszkodziła drogowcom w pracach na budowie trasy S7 z Krakowa w kierunku Warszawy. Praca wre na nowo budowanym odcinku Szczepanowice-Widoma, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na realizację kolejnego odcinka. Jak postępują prace? Zobacz w powyższej galerii zdjęć.

Prace na odcinku S7 Szczepanowice-Widoma

Budowa odcinka ekspresowej trasy S7 ruszyła w drugiej połowie 2019 roku. Łagodna zima sprawiła, że prace szły pełną parą, a w robotach nie przeszkodziła też epidemia koronawirusa. Nowa droga ułatwi kierowcom dojazd do Warszawy już za niespełna dwa lata.

Nowy odcinek S7 Szczepanowice-Widoma będzie miał ponad 13 kilometrów długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz pozostawioną rezerwę na rozbudowę do trzeciego pasa.

Powstaną też węzły Szczepanowice i Widoma. Z obydwu będzie można zjechać na drogę krajową nr 7. W ramach inwestycji powstanie:

- dziesięć wiaduktów
- cztery przejścia dla zwierząt
- trzy przejazdy gospodarcze
- jedna estakada

Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości blisko 700 metrów. Koszt całej inwestycji został wyliczony na ponad pół miliarda złotych. Odcinek Szczepanowice-Widoma jest jednym z trzech odcinków ekspresowej S7, która połączy Kraków z Warszawą.

Kolejna umowa na budowę S7 do Krakowa

GDDKiA w ostatnich dniach podpisała także umowę na budowę 18,7 kilometrowego odcinka S7 od granicy województwa świętokrzyskiego (Moczydło) do węzła Miechów. Całość prac ma pochłonąć ponad 750 milionów złotych.

- S7 to droga, która połączy północ i południe Polski, a jednocześnie arteria komunikacyjna niesłychanie ważna dla województwa małopolskiego i jego mieszkańców. Dzisiejsza umowa to dowód na to, że dotrzymujemy słowa i sukcesywnie kierujemy do realizacji bardzo potrzebne i długo oczekiwane odcinki dróg - powiedział 16 kwietnia minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa (po dwa pasy ruchu i rezerwa na trzeci pas) na odcinku Moczydło - węzeł Miechów, o długości ok. 18,7 km. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Książ i Miechów, 24 obiekty inżynierskie, 20 przepustów o funkcji ekologicznej i dwa miejsca obsługi podróżnych: MOP Giebułtów przy jezdni z ruchem w kierunku Kielc oraz MOP Małoszów w kierunku Krakowa. Na granicy Małoszowa i Giebułtowa w gminie Książ Wielki powstanie najdłuższa na tym odcinku estakada (ponad 600 m), która będzie pełniła także funkcję przejścia dla zwierząt.

Zobacz też: Szokujące sceny w Olkuszu. Pies pogryzł 6-latkę

W ramach zadania zaplanowano budowę ekranów akustycznych, siedmiu przejść dla zwierząt: dwóch górnych dla dużych zwierząt i pięciu dolnych dla małych, średnich i dużych oraz przejście dolne dla płazów. Posadzone zostaną nowe drzewa i krzewy. Cała droga zostanie ogrodzona siatką ze zmienną wielkością oczek.

Trwa budowa trasy S7 Kraków - Warszawa

Odcinek S7 Moczydło - Miechów jest częścią 55 kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:

- Moczydło – Miechów o dł. 18,7 km,
- Miechów – Szczepanowice o dł. 5,3 km,
- Szczepanowice – Widoma o dł. 13,1 km,
- Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) o dł. 18,3 km.

Droga ekspresowa S7 będzie jednocześnie stanowić obwodnice dla 3 miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.

Super Raport 27 IV (goście: Kowal, Braun)
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki