Bardzo znany sklep z ubraniami zamyka swoje placówki. Polki ustawiały się w kolejkach po ubrania. Były symbolem luksusu oraz elegancki. Kiedy zamknięcie

2025-06-25 9:22

Swego czasu ten sklep był synonimem elegancji i luksusu, a wiele kobiet z chęcią robiło tam zakupy. Z czasem jednak ta brytyjska marka popadała w coraz większe tarapaty finansowe i dzisiaj nie ma już śladu po ich ówczesnej popularności. Marka River Island, bo o niej mowa, zamyka kolejne swoje sklepy stacjonarne. Decyzja ta ma być częścią planu restrukturyzacyjnego wynikające ze zmiany modeli konsumenckich River Island zamyka swoje sklepy stacjonarne.

Sklep z ubraniami

i

Autor: ASphotofamily, https://pl./, Freepik/ Freepik.com

River Island zamyka swoje sklepy stacjonarne. Polki uwielbiały robić tak zakupy

River Island to brytyjski sklep z odzieżą, który swego czasu był bardzo popularny w Polsce. Ich asortyment opierał się na eleganckich stylizacjach. River Island często porównywane było do Zary. Marka ta istnieje na rynku już blisko 77 lat. Została założona w 1948 roku i od tego czasu prowadziła ekspansję na rynki zagraniczne. River Island miało sklepy w Polsce. Przez długi czas cieszyły się one sporą popularnością jednak wysokie ceny i duża konkurencja sprawiały, że w 2015 roku River Island wycofało się z naszego rynku. Sklepy stacjonarne River Island w Polsce zlokalizowane były między innymi w Warszawie, gdzie marka była zdecydowanie najpopularniejsza.

Wycofanie się z polskiego rynku nie zmniejszyło jednak popularności produktów River Island. Do dziś ich ubrania oraz dodatki można kupić na Zalando.

Obecnie River Island posiada około 230 sklepów stacjonarnych zlokalizowanych głównie w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz w krajach azjatyckich. Według doniesień Retailgazette.co.uk włodarze marki poważnie rozważają zamknięcie ponad 30 stacjonarnych placówek. Ma to być jeden z elementów planu planu restrukturyzacyjnego. Dyrektor generalny sieci Ben Lewis przekazał, że sieć zamierza ograniczyć zwolnienia do absolutnego minimum. Niezbędne są jednak pewne kroki, które pozwolą ograniczyć straty i dopasować działanie marki do obecnego modelu zakupowego.

- Migracja klientów z głównej ulicy handlowej do sprzedaży internetowej zmieniła biznes. Zostaliśmy z dużym portfelem fizycznych sklepów, które nie są już dostosowane do potrzeb naszych klientów. Dodatkowo gwałtowny wzrost kosztów prowadzenia działalności w ciągu ostatnich kilku lat zwiększył nasze obciążenie finansowe – powiedział Ben Lewis.

Super Express Google News
Quiz. Jakie perfumy najlepiej do Ciebie pasują?
Pytanie 1 z 8
Twoje wymarzone wakacje to:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki