Dlaczego metro w Warszawie nie kursuje? Awaria 16.06.2025 r. "Stoimy w tunelu"

2025-06-16 13:30

Dlaczego metro w Warszawie nie kursuje? To pytanie zadawali sobie pasażerowie metra, którzy w poniedziałek, 16.06.2025 r. napotkali na poważne utrudnienia na linii M1. Przyczyną problemów była awaria pociągu na stacji Metro Świętokrzyska – jednej z kluczowych stacji przesiadkowych w stolicy. Uruchomiona została zastępcza komunikacja naziemna, a pociągi kursowały w pętlach.

Dlaczego metro w Warszawie nie kursuje? Awaria 16.06.2025 r. Stoimy w tunelu

i

Autor: Amadeusz Calik / Super Express Dlaczego metro w Warszawie nie kursuje? Awaria 16.06.2025 r. "Stoimy w tunelu"

Dlaczego metro w Warszawie nie kursuje 16.06.2025 r.? Awaria pociągu metra na stacji Świętokrzyska

Aktualizacja, godz. 13:30 

Utrudnienia na pierwszej linii metra zostały zakończone. Wznawiany jest rozkładowy ruch pociągów. 

Wcześniej pisaliśmy: 

Jak poinformował Warszawski Transport Publiczny w swoim komunikacie, w związku z usterką metro linii M1 kursuje w ograniczonym zakresie – tylko na dwóch odcinkach:

  • Kabaty – Metro Politechnika
  • Metro Młociny – Dworzec Gdański

Środkowy odcinek, obejmujący m.in. stacje Świętokrzyska, Centrum i Ratusz Arsenał, został wyłączony z ruchu.

Na wyłączonym fragmencie uruchomiono autobusową linię zastępczą Z, która kursuje trasą: Metro Politechnika – pl. Konstytucji – Marszałkowska – Andersa – Mickiewicza – pl. Wilsona - poinformował WTP.

Sytuację potwierdził również dziennikarz Radia ESKA, który relacjonuje, że metro utknęło między stacjami Racławicka a Pole Mokotowskie. – Stoimy już piątą minutę między stacjami - poinformował. 

Na razie nie wiadomo, jak długo potrwają utrudnienia. Pasażerowie proszeni są o korzystanie z linii zastępczych oraz uzbrojenie się w cierpliwość.

30-lecie warszawskiego metra

Warto przypomnieć, że w tym roku warszawskie metro obchodzi swoje 30-lecie. Pierwszy odcinek linii M1 – łączący stacje Kabaty i Politechnika – został uroczyście otwarty 7 kwietnia 1995 roku po latach planów, budowy i oczekiwań mieszkańców. Od tamtej pory system metra przeszedł znaczącą rozbudowę, obejmując obecnie dwie linie – M1 i M2 – o łącznej długości ponad 40 kilometrów. Codziennie z tego środka transportu korzysta ponad 700 tysięcy pasażerów.

ZOBACZ TEŻ: 30 lat metra w Warszawie. W rocznicę odsłonięto jubileuszową mozaikę!

W ciągu trzech dekad metro stało się nie tylko symbolem nowoczesnej Warszawy, ale również podstawą codziennego funkcjonowania miasta. To właśnie dzięki niemu możliwe jest sprawne przemieszczanie się między kluczowymi dzielnicami stolicy – od Ursynowa po Bielany czy Bemowo.

Z okazji jubileuszu organizowane były liczne wydarzenia – m.in. wystawy archiwalnych zdjęć, przejazdy zabytkowym składem metra oraz kampania przypominająca historię tej największej inwestycji transportowej w powojennej Warszawie. Dzisiejsza awaria pokazuje jednak, jak bardzo stołeczny system uzależniony jest od niezawodności metra – i jak duży wpływ na życie codzienne mają nawet chwilowe zakłócenia.

ZOBACZ GALERIĘ: Metro w Warszawie kończy 30 lat! Tak je otwierano w 1995 roku. Pociągi ruszyły w południe

Metro w Warszawie znów nie kursuje! Poważne utrudnienia

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki