Likwidacja popularnego buspasa w Warszawie. Szykuje się wielka rewolucja

2025-12-12 16:00

Będzie się działo w Warszawie! Drogowcy powoli planują likwidację buspasa, dołożenie nowych pasów i przebudowę kluczowych węzłów w kilku miejscach. Wszystko po to, by choć trochę odetkać najbardziej zakorkowaną trasę w Polsce. Kierowcy jednak muszą uzbroić się w cierpliwość – zmiany zaczną wchodzić w życie dopiero w 2026 roku.

Likwidacja popularnego buspasa w Warszawie. Szykuje się wielka rewolucja

i

Autor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad/ Materiały prasowe

Warszawski odcinek S8, przez który codziennie przejeżdża ponad 200 tysięcy aut, doczeka się potężnych zmian. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdziła właśnie projekt nowej stałej organizacji ruchu od węzła Konotopa aż do Marek.

Likwidacja buspasa i pasa awaryjnego

Najważniejsza zmiana to likwidacja buspasa i pasa awaryjnego na odcinku Wisłostrada − Marymont. Ma to od lat wyczekiwany cel: poszerzenie głównego ciągu do czterech pasów w każdą stronę.

Na odcinku Wisłostrada − Marymont zlikwidowany zostanie buspas i pas awaryjny − potwierdza rzeczniczka GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Dodatkowe pasy powstaną między ulicami Słowackiego i Mickiewicza, czyli tam, gdzie w godzinach szczytu kierowcy najczęściej stoją w korkach.

Zmiany na węźle Modlińska

Duże zmiany szykują się również na węźle Modlińska. Osoby jadące od Marek mają dostać na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej dodatkowy pas, który ułatwi wjazd na most. Kierowcy włączający się od ul. Modlińskiej stracą za to jeden z dotychczasowych pasów – pozostanie im tylko jeden, co według projektantów ma uporządkować ruch i zmniejszyć ryzyko niebezpiecznego przeplatania się pojazdów.

Na węźle Łabiszyńska skrajny prawy pas w kierunku Białegostoku będzie służył również do jazdy na wprost, co ma poprawić przepustowość. Z kolei pod wiaduktem na węźle Powązkowska zniknie pas awaryjny. Jezdnia włączenia z al. Prymasa Tysiąclecia zostanie połączona z nitką zjazdu na ul. Broniewskiego, co powinno ograniczyć nerwowe manewry kierowców tuż przed mostem Grota-Roweckiego.

Dalsze plany i harmonogram wdrożenia

Tarnowska zapewnia, że to dopiero początek. − Jest to pierwszy etap. Dalej szukamy rozwiązań usprawniających ruch na S8 w ramach prowadzonych prac projektowych S7 Kiełpin − Warszawa − dodaje.

Projekt zatwierdzono 12 listopada 2025 roku, ale jego wdrażanie przesunięto z powodu pogody i kwestii finansowych. Wszystko będzie wprowadzane etapami, tak, aby kierowcy mogli stopniowo odczuwać zmiany na kolejnych fragmentach trasy.

Źródło: tvnwarszawa.pl

Super Express Google News
Wyrzucili Grzegorza z mostu, najlepsze lata życia spędzą za kratami
Sonda
Czy buspasy są potrzebne?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki