Nawet Niemcy je likwidują, a Warszawa... chce wprowadzić. Kierowcy wściekną się jak nigdy dotąd

i

Autor: Shutterstock

SZOKUJĄCA DECYZJA

Nawet Niemcy ich nie chcą, a Warszawa właśnie wprowadza. Cierpliwość kierowców wystawiona na egzamin!

2023-12-19 14:56

Strefa Czystego Transportu w Warszawie budzi ogromne kontrowersje. Niektóre niemieckie miasta podjęły decyzję o likwidacji stref czystego transportu. Jaki jest powód? Jak się okazało, pomiary jakości powietrza w tych miastach wykazywały znaczną poprawę. Według niektórych, nie ma sensu utrzymywanie tak bezkompromisowych obostrzeń. Dlaczego więc w Warszawie zdecydowano na taki krok?

Strefa Czystego Transportu w Warszawie. Niemcy z niej rezygnują. Dlaczego?

Sama koncepcja stref ekologicznych, czystego powietrza, istnieje w Niemczech od kwietnia 2017 roku i jej celem jest poprawa jakości powietrza w określonych regionach. Jak udało nam się dowiedzieć, niektóre miasta w Niemczech rezygnują z takich obostrzeń i od wiosny 2023 roku stare diesle, bez plakietki ekologicznej, będą mogły ponownie wjechać do miast. A to nie wszystko, bo w kolejce ustawiają się kolejne miasta.

W związku z utrzymującymi się niskimi odczytami stężenia dwutlenku azotu i pyłu zawieszonego […] zakazy wjazdu na zielone strefy ekologiczne nie są potrzebne – mówiła rzeczniczka rady regionalnej w Karlsruhe w rozmowie z „swr.de”.

Wstępny projekt Strefy Czystego Transportu w Warszawie

Pomimo tego, że kolejne miasta u naszych zachodnich sąsiadów zastanawiają się nad rezygnacją z czystych stref, to Warszawa zdecydowała się na ich wprowadzenie.

87 proc. mieszkańców i mieszkanek Warszawy chce, aby władze lokalne podejmowały działania, których celem jest ograniczenie zanieczyszczenia powietrza, a 76 proc. chce powstania strefy czystego transportu – przekazywał ratusz na podstawie badań opinii przeprowadzonych w grudniu 2022 roku.

Strefa Czystego Transportu ma być wprowadzona w ścisłym centrum. Jej granice będą wytyczone wzdłuż ul. Tatarskiej, mostu Gdańskiego, Łazienkowskiego i ul. Wawelskiej. Zakłada objęcie zakazem wjazdu dla pojazdów diesla starszych niż 18 lat i pojazdów benzynowych starszych niż 27 lat. Osoby zamieszkałe wewnątrz tego obszaru i płacące podatki w Warszawie zwolnione będą ze spełniania wymagań strefy na pierwszych dwóch etapach jej wprowadzania. Reguły SCT dotyczyć ich będą dopiero od stycznia 2028 r. – wówczas nie będą mogli poruszać się po strefie pojazdem z silnikiem Diesla starszym niż 13 lat i pojazdem benzynowym starszym niż 22 lata. Pozostałe osoby oraz mieszkańców Warszawy, którzy kupili samochód już po przyjęciu uchwały, obowiązują niezmiennie zaprezentowane już wcześniej wymogi. Od lipca 2024 r. nie będą mogli poruszać się po strefie pojazdem z silnikiem Diesla starszym niż 18 lat i pojazdem benzynowym starszym niż 27 lat. Zwolnienie z zakazu wjazdy starymi autami dotyczy też właścicieli firm, które w Warszawie są zarejestrowane i rozliczają CIT.

Sonda
Czy w Warszawie powinna powstać Strefa Czystego Transportu?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany