Te ulice przejdą remont. Pytamy drogowców co planują na najbliższe dwa miesiące

Maszyny rozkopały Marszałkowską
Autor: ZDM Maszyny rozkopały Marszałkowską

Niedawno opublikowaliśmy na łamach „Super Expressu” raport z najbardziej dziurawych dróg w Warszawie. Z pomocą mieszkańców wytypowaliśmy dziesięć lokalizacji, które wymagają natychmiastowego remontu. Drogowcy odnieśli się do tej listy i zapowiedzieli, że się nią zajmą. Dziś pytamy Zarząd Dróg Miejskich o to, jakie konkretnie inwestycje planuje zrealizować w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

Sezon na remonty dróg ruszył już pełną parą. Ekipy drogowców w miarę przyznawanych środków realizują inwestycje. Jakie planuje ZDM na najbliższe dwa miesiące? - W majówkę udało się wyfrezować ulicę Krzyckiego na Ochocie. W planach mamy też ukończenie przebudowy ulic Umińskiego i Meissnera. Powstanie tam nowa organizacja ruchu, w tym pasy rowerowe na tak zwanej obwodnicy Gocławia - przekazał Jakub Dybalski, rzecznik ZDM. 

Maj to również miesiąc dróg rowerowych. Drogowcy finiszują z budową ścieżek a przy okazji remontują chodnik na ul. Wrocławska, Domaniewska, Jana Olbrachta i w ciągu Saska-Egipska. 

Na czerwiec drogowcy szykują zaś niespodziankę dla kierowców. - Zakładamy, że w czerwcu zamontujemy fotoradary na moście Poniatowskiego. Przy sprzyjającej pogodzie, może to być gotowe w maju, ale termin to koniec czerwca - dodał Jakub Dybalski. Drogowcy planują też zakończyć wtedy prace na skrzyżowaniu Wilanowskiej i Sarmackiej. - Tam instalujemy nową sygnalizację i do skrzyżowania włączana jest rzeczona Sarmacka - wytłumaczył rzecznik. 

W czerwcu będą się też toczyły inne inwestycje, jak przebudowa Placu Pięciu Rogów, ulicy Saskiej czy tzw. Marszałkowska na rowerze, czyli budowa drogi rowerowej, miejsc parkingowych i chodnika w zachodniej części ulicy, między rondem Dmowskiego a ul. Świętokrzyską. Jednak w w przypadku tych prac ZDM nie podaje konkretnych terminów zakończenia robót. - Trudno jest deklarować. Co do remontów i frezowań, to one często zależą od planów i bieżących możliwości Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg. Na początku roku publikowaliśmy plan na cały rok, natomiast start konkretnych remontów jest płynny. Przetargi są rozstrzygane, ale kiedy ruszą prace to zależy głównie od daty podpisania umowy - podsumował Jakub Dybalski.

Najbardziej dziurawe ulice w Warszawie
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE