Mercedes-AMG CLA 35 w praktycznym nadwoziu. Rasowy Shooting Brake debiutuje

2019-06-06 20:19

Gama modeli AMG rośnie jak na drożdżach. W ostatnim czasie producent blisko co miesiąc przedstawia światu usportowione warianty cywilnych modeli. Po Klasie A 35 i CLA 35, przyszedł czas na CLA 35 Shooting Brake, czyli nieco praktyczniejsze wydanie gorącego kombi.

Ofensywa Mercedesa w segmencie aut kompaktowych trwa w najlepsze. Po tym, gdy producent odświeżył całą gamę modelową, przyszedł czas na pokazanie zaprezentowanie modeli spod znaku AMG. Do tej pory Mercedes-AMG zaprezentował wyłącznie modele z liczbą 35, jednak silniejsze 45 i 45 S są już w drodze.

Sprawdź: Nowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC - Kultowy design, inteligencja i ogromna siła

Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake powstał z myślą o klientach, którzy poza odrobiną praktyczności, lubią oddać się emocjom i adrenalinie. Nie bez powodu najnowszy wariant Klasy CLA Shooting Brake dysponuje 2-litrowym silnikiem benzynowym, który przy wsparciu turbosprężarki typu twin-scroll generuje aż 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego.

Przeczytaj: Mercedes-AMG GT przeszedł praktyczny lifting we wszystkich wersjach. Co się zmieniło?

Jednostka została połączona z dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią automatyczną, która kieruje całą moc na zaawansowany napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC. Takie zaplecze pozwala Klasie CLA Shooting Brake na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h i jest ograniczona elektronicznie.

Poza zmianami pod maską, stylistyka usportowionej Klasy CLA 35 Shooting Brake jest bliźniacza do tej, którą widzieliśmy już w modelu A 35. Mowa o charakterystycznym dla linii AMG pasie przednim, który obejmuje wąskie reflektory w technologii LED, szeroki grill oraz dwa spore wloty powietrza, podkreślone czarnymi listwami.

Przeczytaj także: Od 2021 roku wszystkie modele Mercedes-AMG będą zelektryfikowane

Z kolei na bocznej linii nadwozia znalazła się poszerzona listwa progowa, która nadaje autu sportowego zacięcia oraz 18-calowe felgi ze stopów lekkich. A z tyłu niezmiennie do tej pory znalazł się ten sam, lakierowany na czarno agresywny dyfuzor, z dwiema dużymi końcówkami układu wydechowego. W kwestii świateł także bez zmian, ponieważ znalazły się tu te same lampy, co w wersji sedan.

Zobacz: TEST Mercedes-AMG C43 Cabrio 3.0 V6 Biturbo 367 KM: auto do robienia wrażenia

Kiedy auto trafi do sprzedaży, w ofercie znajdzie się masa pakietów, które jeszcze bardziej podkręca design sportowego Shooting Brake'a. Między innymi, możemy się spodziewać pakietu "Night" oraz dodatkowego pakietu aerodynamicznego AMG, w którego skład wchodzi kilka dokładek  na przednim zderzaku oraz czarny spojler. Klienci będą mogli również zamówić czarne 19-calowe felgi, wykończone lakierem metalizowanym lub matowym.

Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake

i

Autor: Mercedes-Benz Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake

Sprawdzony przepis

Wewnątrz nie nastała żadna rewolucja, co było do przewidzenia. Cały układ deski rozdzielczej został żywcem przeniesiony z Mercedesa-AMG A 35 i CLA 35, zatem na pokładzie znalazły się: domyślna dwukolorowa tapicerka, sportowa kierownica, dwa ekrany o przekątnej 10,25-cala oraz system info-rozrywki MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

MBUX to osobisty asystent, który rozumie zdania złożone, realizuje wydawane przez pasażerów komendy i ułatwia wykonywanie zadań w życiu codziennym. Przykładowo, samochód automatycznie zasugeruje nam krótszą i szybszą drogę, przypomni o spotkaniu biznesowym, czy opowie kilka dowcipów. Zanim to wszystko nastąpi, musi minąć pewien czas, ponieważ auto z czasem uczy się nawyków swojego właściciela. Jeśli codziennie po wyjściu z pracy dzwonisz do żony, Mercedes się tego nauczy i w przyszłości — jeśli zapomnisz — Ci o tym przypomni.

Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake

i

Autor: Mercedes-Benz Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake

By całkowicie oddać się przyjemności i świętemu spokoju, wystarczy dostosować oświetlenie ambientowe składające się z 64 kolorów aktualnego nastroju. Poza kolorem można także dostosować sposób, w jaki chcemy pokonać najbliższe kilometry. Można to zrobić za pomocą pokrętła pod kierownicą. Dostępne tryby jazdy to: Slippery, Normal, Sport, Sport + oraz Individual.

Polskie ceny oraz oficjalna data debiutu Mercedesa-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake nie są jeszcze znane. Podobnie jak w przypadku A 35 czy CLA 35 jest to kwestia kilku tygodni. Zdaniem Tobiasa Moersa — szefa AMG — nadwozie Shooting Brake to ciekawa alternatywa dla młodych klientów, który poza dozą praktyczności lubią sportowe emocje i adrenalinę, jaka płynie z samochodów AMG.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki