Praca wre przy budowie drugiej linii metra

i

Autor: Metro Warszawskie/Facebook

Budowa drugiej linii metra. Właśnie pokazano postępy prac, tak wyglądają tunele i nowe stacje [ZDJĘCIA]

2021-05-23 7:00

Praca przy budowie drugiej linii metra wre. Na odcinku zachodnim trwa właśnie montaż torowiska i tras kablowych. Tynkowane są też kolejne ściany. Z kolei na odcinku północno-wschodnim zamontowano już pierwsze windy na stacjach. Kończą się też prace przy budowie torowiska pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza. Metro Warszawskie pokazało właśnie, jak wyglądają tunele i nowe stacje.

"Nowe stacje metra na Targówku coraz bliżej! Na budowie wschodniego odcinka II linii praca wre. Zobaczcie sami!" - napisał na Twitterze prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i zamieścił filmik z budowy.

ZOBACZ TEŻ: Ważny funkcjonariusz wypadł z okna. Nie żyje! Groza pod siedzibą ABW. Wszyscy nabrali wody w usta

O pracy na budowie II linii metra informuje również Metro Warszawskie. "Na odcinku zachodnim trwa montaż torowiska i tras kablowych, tynkowane są kolejne ściany. Na odcinku północno-wschodnim zamontowano już pierwsze windy na stacjach, kończą się też prace przy budowie torowiska pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza" - czytamy na Facebooku Metra.

Jak podaje Metro Warszawskie, wykańczane stacje Bemowo i Ulrychów to łącznie:

  • 11 500 m2 murów do tynkowania
  • ponad 6500m2 płytek ceramicznych do ułożenia w pomieszczeniach technicznych
  • około 10 500 m2 posadzek kamiennych w przejściach podziemnych i na peronach

Warto dodać, że prawie wszystkie prace tynkarskie zostały już zakończone, a po peronie stacji Bemowo można już przejść po docelowych płytach peronowych. "Ich układanie trwa jeszcze na peronie stacji Ulrychów, w przejściach podziemnych i na klatkach schodowych" - informuje Metro.

W tunelach rozpoczął się również montaż wibroizolacji, a także zbrojenie podtorza i układanie szyn, po których jeździć będą pociągi stołecznego metra. Jak informują Warszawskie Metro, nie tylko pod ziemią widać zmieniający się krajobraz budowy. "Najlepiej widać to na przebudowywanym skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i ul. Górczewskiej. W jego rejonie montowane jest torowisko tramwajowe, zasypywane są kolejne otwory technologiczne" - czytamy na Facebooku Metra Warszawskiego.

Na budowie II linii praca nie zwalnia tempa. Już niemal gotowy jest pierwszy odcinek torowiska pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza. "Budowniczym metra został do wybetonowania już tylko niewielki odcinek. W pozostałych częściach tuneli trwa, lub jest przygotowywane zbrojenie torowisk" - podaje Metro.

ZOBACZ TEŻ: O krok od wybuchu na Woli! Z naprawianego rurociągu ulatniał się gaz [ZDJĘCIA]

Nie tylko w tunelach praca wre. Na stacjach również można zobaczyć zmiany.

"Na stacji Kondratowicza można zobaczyć kamienne posadzki w części pasażerskiej, a także stanowiska pod przyszłe bramki biletowe. Na wszystkich stacjach zostały zainstalowane też pierwsze schody ruchome. Na razie jednak, ze względu na trwające prace wykończeniowe, są one schowane pod przykryciem. W częściach technicznych stacji pojawiły się elementy wykończenia - płytki na ścianach oraz docelowe drzwi" - informuje Metro Warszawskie.

Przypominamy, że na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. To nieco ponad dwa i pół kilometra tuneli oraz dwie stacji: "Ulrychów" (położona w ciągu ul. Górczewskiej) i "Bemowo" (zlokalizowana w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich).

Z kolei na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: „Zacisze” (pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną), „Kondratowicza” (przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza) oraz „Bródno” (przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej). Stacje te połączy ponad cztery kilometry torowiska.

Budowa drugiej linii metra jest dofinansowywana przez Unię Europejską.

Sonda
Czy lubisz podróżować metrem?
Awantura na Paluchu! Wolontariusze odsunięci od procedury adopcyjnej?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki