Będą pilne zmiany na Południowej Obwodnicy Warszawy. Kierowcy się wściekli, GDDKiA mówi o błędzie

i

Autor: Marcin Wziontek / Super Express Będą pilne zmiany na Południowej Obwodnicy Warszawy. Kierowcy się wściekli, GDDKiA mówi o błędzie

Będą pilne zmiany na Południowej Obwodnicy Warszawy. Kierowcy się wściekli, GDDKiA mówi o błędzie

2022-06-13 10:09

Co weekend na węźle Lubelska krzyżującym dwie trasy – S2 (POW) i S17 – tworzą się ogromne korki. Wyjeżdżający na weekend mieszkańcy Warszawy utykają w wąskim gardle, który drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zafundowali im przy budowie Południowej Obwodnicy Warszawy. Zjazd z ekspresowej dwójki i wjazd na nią ma za mało pasów ruchu. Urzędnicy zamierzają swój błąd poprawić.

Fuszerka GDDKiA na węźle Lubelska?! 

Na kluczowym węźle Lubelska krzyżuje się Autostrada Wolności, którą dojedziemy do Terespola, trasa ekspresowa nr 17 łącząca stolicę z Lublinem i Południowa Obwodnica Warszawy (S2). Kierowcy, którzy korzystają z trasy w weekendy, przeklinają drogowców, którzy półtora roku temu oddali serpentyny i estakady do użytku. Zmotoryzowani utykają w długim korku, bo zjazdy w kierunku Lubelszczyzny mają tylko jeden pas ruchu. Fuszerka? Niedopatrzenie przy inwestycji za wielkie pieniądze? GDDKiA przyznaje, że błędna jest organizacja ruchu i zamierza wprowadzić poprawki. – Sytuacja jest nam znana od momentu oddania węzła do ruchu. Widząc to, co się tam dzieje, głównie w piątki, poniedziałki i święta, mamy na to gotowe rozwiązanie. Wymaga to jednak przeprowadzenia procedury przetargowej – tłumaczy „Super Expressowi” dyrektor warszawskiego oddziału ds. inwestycji GDDKiA, Bartłomiej Ratyński.

Południowa Obwodnica Warszawy to fuszerka? GDDKiA wprowadzi zmiany

GDDKiA wprowadzi zmiany na węźle Lubelska przy POW

Drogowcy chcą dołożyć jeszcze jeden pas ruchu na zjeździe z Południowej Obwodnicy Warszawy w kierunku Lublina i przy okazji zmodernizować również serpentynę z Mińska Mazowieckiego w tym kierunku. Zrobią to jednak niskim kosztem. – Nie będziemy dobudowywać dodatkowej jezdni. Zmiany będą polegały na przemalowaniu pasów i przeróbkach w pasach zielonych pomiędzy łącznicami – dodał dyrektor. Początkowo GDDKiA myślała, że kierowcy się „przemęczą”, jednak budowę dalszego odcinka S17, czyli Wschodniej Obwodnicy Warszawy, wstrzymują braki odpowiednich zgód i protesty mieszkańców. Docelowo właśnie na „17” miałby się kumulować główny ruch. Teraz powstaje ona jedynie do Zakrętu, gdzie w przyszłości bezkolizyjnie połączy się z WOW. 

Zmiany na POW jeszcze w tym roku

Przebudowa zjazdów w kierunku Lublina wymaga wyboru wykonawcy, zaprojektowania i uzgodnienia organizacji ruchu. – Szacujemy, że ruch na węźle usprawnimy jeszcze w tym roku – podsumował dyrektor z GDDKiA w Warszawie.

Sonda
Czy denerwuje cię stanie w ulicznych korkach?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki