Wzmocnią wiadukt żeby go zburzyć. Trasa Łazienkowska nie wytrzyma remontu

i

Autor: Sebastian Wielechowski/Super Express Wzmocnią wiadukt żeby go zburzyć. Trasa Łazienkowska nie wytrzyma remontu

Wzmocnią wiadukt żeby go zburzyć. Trasa Łazienkowska nie wytrzyma remontu

2021-09-29 14:50

Blisko 122 tysiące samochodów na dobę – taki rekordowy wynik zanotowali specjaliści z Zarządu Dróg Miejskich, badający wakacyjne natężenie ruchu na Trasie Łazienkowskiej. Ta informacja spędza sen z powiek pracownikom firmy, która miała właśnie zaczynać wielką modernizację tej arterii. Wiadukty przy parku Agrykola miały być zburzone i zbudowane od nowa. Żeby to zrobić okazuje się, że najpierw jeden z nich trzeba wzmocnić.

Stołeczni drogowcy co roku przeprowadzają badania na wszystkich warszawskich mostach. Sprawdzają ile dziennie samochodów pokonuje przeprawy. W tym roku jednak oniemieli… Mimo pandemii koronawirusa natężenie ruchu wzrosło o 3,1 proc. Pierwsze miejsce zajął most Grota-Roweckiego, którym w ciągu doby przejeżdżało 205 tys. aut. Jako drugi uplasował się Most Łazienkowski z natężeniem 122 tys. kierowców na dzień. To tragiczna informacja dla kolejnej miejskiej jednostki – Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Na barkach jej pracowników spoczywa od lat zapowiadany remont wiaduktów przy „Agrykoli”. Przy takich wynikach badań drogowców i analizach przeprowadzonych przez wykonawcę – firmę Skanska, okazuje się, że część arterii nie wytrzyma przejęcia wszystkich samochodów. 

Zobacz: Tak zburzą wiadukty na Trasie Łazienkowskiej. Znamy szczegóły

Drogowcy planowali wprowadzić ruch dwukierunkowy na jednym z wiaduktów, a drugi w tym czasie zburzyć. - Aby do tego doszło musimy wzmocnić wiadukt południowy. To po nim będzie odbywał się cały ruch. Wykonawca ma to zrobić w ciągu pięciomiesięcznego okresu przygotowawczego, który trwa od lipca – powiedziała Agata Choińska-Ostrowska z ZMID. Według rzeczniczki dodatkowe roboty nie będą rzutowały na przebieg inwestycji. – Prace przy wzmacnianiu wiaduktu nie wymagają ograniczeń w ruchu na trasie, więc kierowcy ich nie odczują. Kiedy wiadukt zostanie wzmocniony skierujemy na niego ruch i rozpoczniemy przebudowę tego odcinka Trasy Łazienkowskiej. Ma to nastąpić jeszcze w tym roku – dodała Agata Choińska-Ostrowska.

Remont wiaduktów ma potrwać 32 miesiące. Na przebudowanym odcinku trasy o długości około 400 metrów, poza nowymi jezdniami, pojawią się obustronne ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób niepełnosprawnych, a także nowoczesne oświetlenie. Ma to pochłonąć 87,5 mln zł.

Zaczęło się! Drogowy kataklizm na trasie Łazienkowskiej
Sonda
Jak Warszawą rządzi Trzaskowski?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki