Rozkopią ulice wokół ronda Dmowskiego. Armagedon w centrum

i

Autor: Zarząd Dróg Miejskich Rozkopią ulice wokół ronda Dmowskiego. Armagedon w centrum

Rozkopią ulice wokół ronda Dmowskiego. Armagedon w centrum

2021-08-05 11:45

O ten moment wielokrotnie pytaliśmy prezydenta Rafała Trzaskowskiego. Kiedy rozpocznie się przebudowa ronda Dmowskiego? - jednej z obietnic wyborczych włodarza stolicy. Najważniejsze skrzyżowanie w centrum Warszawy miało zyskać naziemne przejścia dla pieszych. Piesi w ten sposób wyszliby z podziemi i nie pokonywali uciążliwych schodów. Urzędnicy w końcu poinformowali o rozpoczęciu przebudowy.

Już w najbliższy poniedziałek, po kilku latach zwłoki, mają rozpocząć się prace na rondzie Dmowskiego. Już w środę pojawiły się tam oznaczenia informujące o przebudowie. Zadanie ma realizować firma Balzola, która w zeszłym roku zwęziła centralny odcinek al. Jana Pawła II wraz z rondem Czterdziestolatka, na którym powstały naziemne przejścia dla pieszych. Takie same zebry mają pojawić się wokół ronda przy "Rotundzie". Drogowcy wprowadzą mnóstwo zmian w organizacji ruchu na czas przebudowy.

Na dojazdach do ronda Dmowskiego, zarówno od strony pl. Bankowego jak i pl. Zbawiciela, kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy. Możliwość skrętu w prawo z ul. Marszałkowskiej w Al. Jerozolimskie zostanie utrzymana - poinformował rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski. Wspomniany manewr będzie odbywał się z prawego pasa, który dziś służy wyłącznie do jazdy na wprost. Na ulicy Marszałkowskiej w rejonie ulicy Widok (pod Domami Towarowymi) i pomiędzy ul. Nowogrodzką a Żurawią oraz na ul. Nowogrodzkiej będzie obowiązywał zakaz parkowania, dotyczący także miejsc parkingowych.

Drogowcy na czas remontu zwężą ul. Nowogrodzką po obu stronach ul. Marszałkowskiej. Wytną tam miejsca parkingowe i ustawią zakaz wjazdu dla rowerzystów. Zmiany odczują także pasażerowie korzystający z przystanku autobusowego Centrum 01. Zostanie on przesunięty w stronę ul. Żurawiej, za ul. Nowogrodzką. Autobusy w tym miejscu będą zatrzymywać się na jezdni, a nawierzchnia zatok postojowych zostanie podniesiona do poziomu chodnika. W związku z tym nieznacznie ma się zmienić w tym miejscu przebieg drogi dla rowerów.

Utrudnienia dotkną również pieszych. Przed hotelem Novotel (wraz z zatoką parkingową) zostaną zwężone chodniki. Pod dawnym budynkiem Cepelii przejście zmniejszy się do 3 metrów. Częściowo wygrodzone zostaną także wyjścia z przejść podziemnych.

Taka organizacja ruchu ma obowiązywać do niedzieli, 26 września. Do tego czasu wykonawca będzie regulował i częściowo wymieniał krawężniki do miejsc, w których zostaną utworzone naziemne przejścia dla pieszych – dodał rzecznik ZDM. Od końca sierpnia przez ok. 1,5 miesiąca  analogiczne prace, związane z przebudową przystanków tramwajowych, prowadzone będą po drugiej stronie jezdni ul. Marszałkowskiej. Kierowcy nie będą wtedy mogli korzystać ze skrajnych lewych pasów, a skręcanie w lewo w Al. Jerozolimskie będzie się odbywać z pasów lewych, z których dziś można jechać tylko na wprost.

Zwieńczeniem prac na ul. Marszałkowskiej będzie wymiana nawierzchni na dojazdach do ronda Dmowskiego na ok. 150-metrowym odcinku. - Balzola asfaltowanie planuje na połowę października – zostanie przeprowadzone w jeden weekend, w trakcie którego wloty do ronda zostaną zamknięte – stwierdził Jakub Dybalski.

Następnie roboty przeniosą się na Al. Jerozolimskie. Tam wykonawca również planuje najpierw wyłączyć z ruchu skrajne prawe pasy, a potem – skrajne lewe. Także tutaj jako ostatnia zostanie wymieniona nawierzchnia. – Balzola chce to zrobić w jeden z weekendów na przełomie listopada i grudnia, choć ze względu na jesienną porę prace uzależnione będą od warunków atmosferycznych – dodał rzecznik ZDM.

Finalizacja przebudowy ronda u zbiegu ul. Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich planowana jest na przełomie 2021 i 2022 r. Koszt inwestycji wyniesie 11 mln 42 tys. zł brutto.

Zrywają asfalt na moście Południowym. Fuszerka na Południowej Obwodnicy Warszawy

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki