Przebudowa wiaduktów trasy Łazienkowskiej. Jak będzie wyglądała? Kierowców czeka horror!

i

Autor: Marcin Wziontek/Super Express Przebudowa wiaduktów trasy Łazienkowskiej

Przebudowa wiaduktów trasy Łazienkowskiej. Jak będzie wyglądała? Kierowców czeka horror!

2021-07-05 16:29

Sypiące się na głowę wiadukty trasy Łazienkowskiej muszą jak najszybciej zostać zburzone i wybudowane od nowa. Drogowcy po wielu miesiącach zwłoki i kuriozalnych problemach z ofertami firm budowlanych, w końcu podpisali umowę z wykonawcą inwestycji. Nadszedł czas na przygotowania do wielkiej zmiany organizacji ruchu w związku z przebudową. Szykuje się prawdziwy drogowy armagedon!

Wielkimi krokami zbliża się przebudowa wiaduktów trasy Łazienkowskiej na wysokości Agrykoli. Urzędnicy z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych po wielu miesiącach zwłoki i biurokratycznej przepychance w końcu podpisali umowę z wykonawcą – firmą Skanska. Wykonawca ma teraz pięć miesięcy by przygotować wszystko do budowy, która ma potrwać prawie trzy lata! W jaki sposób drogowcy planują zorganizować ruch na czas przebudowy? To będzie istny armagedon. Szczegółowe zalecenia dotyczące tymczasowej organizacji ruchu stworzyło w ubiegłym roku Biuro Polityki Mobilności i Transportu w warszawskim ratuszu.

Zobacz koniecznie: Beton z Trasy Łazienkowskiej sypie się ludziom na głowę! Kiedy ruszy remont? "Oferta jest zbyt tania"

Dziś jest to Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym jednak zalecenia pozostały niezmienione…

Remont wiaduktów ma zostać podzielony na dwa etapy. Początkowo rozebrany zostanie wiadukt północny, w kierunku Ochoty. W tym czasie ruch ma się odbywać jezdnią południową.

Dalsza część artykułu znajduje się pod galerią zdjęć.

- Za ostateczny kształt czasowej organizacji ruchu odpowiada wykonawca, który ma przygotować dokładne wytyczne w ciągu najbliższych pięciu miesięcy – powiedziała „Super Expressowi” Agata Choińska z ZMID.

Przebudowa Trasy Łazienkowskiej

Jednak według urzędniczych zaleceń podczas pierwszego etapu prac na południowej estakadzie mają zostać wyznaczone cztery pasy ruchu. Dwa środkowe o szerokości trzech metrów mają być przeznaczone dla autobusów, zewnętrzne o szerokości 2,5 metra dla aut osobowych. Z tego powodu specjaliści zalecają, by dla ciężarówek i aut dostawczych szerszych niż 2,2 metra wyznaczyć objazdy.

Sprawdź: Wiadukty Trasy Łazienkowskiej sypią się też na Pradze. Ich stan jest katastrofalny. Będzie kolejny remont? [ZDJĘCIA, WIDEO]

Urzędnicy chcą, by jadąc w kierunku Saskiej Kępy jezdnia zwężała się do jednego pasa ruchu w okolicy placu na Rozdrożu.

Ta zmiana miałaby spowodować płynne włączenie się do ruchu autobusów obsługujących przystanek, które zjadą potem na buspas po lewej stronie. Powrót do standardowej organizacji ruchu miałby być możliwy za rondem Sedlaczka. W tym czasie łącznica zjazdowa z placu na Rozdrożu na trasę Łazienkowską miałaby być dostępna tylko dla autobusów, służb miejskich i rządowych.

Remont Trasy Łazienkowskiej. Kierowców czekają prawie trzy lata utrudnień

Według zaleceń jadąc w kierunku centrum, autobusy miałyby zmieniać pas już na Saskiej Kępie. Na wysokości Wału Miedzeszyńskiego zjeżdżałyby na buspas wyznaczony po lewej stronie jezdni. Pozostałe auta przez most jechałyby dwoma pasami ruchu. Zwężenie do jednego pasa czekałoby kierowców za węzłem z Wisłostradą. Powrót na północną jezdnię trasy Łazienkowskiej następowałby na wysokości placu na Rozdrożu.

Sprawdź: Rusza burzenie wiaduktów Trasy Łazienkowskiej! Przed nami prawie TRZY LATA drogowej masakry

Drugi etap robót ma być analogiczny do pierwszego. Podział pasów ruchu ma zostać przeprowadzony w taki sam sposób na estakadzie północnej. Wtedy rozebrany zostanie wiadukt z jezdnią w kierunku Saskiej Kępy.

Przebudowa Trasy Łazienkowskiej. Jakie będą zmiany w ruchu?

Ratusz zalecił by jako objazd dla remontowanego odcinka trasy traktować ciąg ulic Waryńskiego – Spacerowa – Gagarina.

Dla ulepszenia przepustowości na rondzie Jazdy Polskiej, miałyby powstać tam dodatkowe pasy do skrętu w Waryńskiego (dla jadących od strony Ochoty). Dodatkowy pas do lewoskrętu pojawiłby się również na skrzyżowaniu Gagarina z Czerniakowską. Na ponad 20 krzyżówkach według urzędników konieczne będzie przeprogramowanie faz sygnalizacji świetlnej. Ma to dotyczyć między innymi ulic. Waryńskiego, Marszałkowskiej, Alej Ujazdowskich, Trasy Siekierkowskiej czy Wisłostrady.

Zobacz także: Warszawa: Reporterzy "SE" pojechali Trasą Łazienkowską 40 km/h. Kierowcy chcieli ich pobić [WIDEO, GALERIA]

Trasa Łazienkowska. Kosz prac to 87,5 mln złotych

Urzędnicy będą jeszcze analizowali możliwość zawieszenia funkcjonowania przystanków Rozbrat. Przystanek Torwar, z którego odjeżdżają autobusy w kierunku Saskiej Kępy powinien działać bez zmian, natomiast nie wiadomo jeszcze, jaka będzie przyszłość przystanku ulokowanego na jezdni prowadzącej w stronę centrum. Dodatkowo możliwe jest przeniesienie jednego z przystanków z ronda Jazdy Polskiej bezpośrednio na Trasę Łazienkowską.

Ratusz kładzie też nacisk na to, by podczas prowadzenia przebudowy wiaduktów nadać priorytetowe znaczenie komunikacji miejskiej. Trwają przymiarki do wytyczenia sześciu odcinków brakujących buspasów. Na trasie ich przebiegu również wprowadzone zostałyby korekty w działaniu sygnalizacji świetlnej.

Koszt prac remontowych to 87,5 mln zł.

Wiadukty na trasie Łazienkowskiej się sypią. Urzędnicy nie wiedzą kiedy rozpocznie się remont

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki